Jak schudnąć pięć kilogramów?

0
208
odchudzanie
fot. pixabay.com

Wydaje się, że pięć kilogramów to niewiele. Szczególnie, gdy chodzi o tycie, to 5 kg potrafi pojawić się niemal niezauważenie. Znacznie trudniej jednak je stracić. Jak schudnąć pięć kilogramów bez efektu jo jo? Podpowiadamy skuteczne sposoby na odchudzanie, które przywrócą Ci wymarzoną sylwetkę.

Czy pięć kilogramów to dużo? To zależy od tego, czy jest to pięć kilogramów nadwagi, czy tęż po prostu przytyło się pięć kilogramów, a waga nadal pozostaje w normie. Aby to ustalić, warto zacząć od zbadania swojego poziomu BMI. To wskaźnik, który podpowiada, czy masa ciała jest adekwatna do wzrostu. Jeśli ważymy za dużo, warto od razu wdrożyć program odchudzania, bo choć niewielka nadwaga nie stanowi problemu zdrowotnego, łatwiej jest schudnąć pięć kg, niż za jakiś czas mieć do zgubienia dziesięć czy nawet więcej nadmiarowych kilogramów. Pytanie: jak schudnąć pięć kilogramów zadają sobie też osoby, które wprawdzie nie ważą za wiele, ale wolałyby być szczuplejsze, gdyż z taką sylwetką czują się lepiej. Im także pomoże ten artykuł.

Jak skutecznie schudnąć bez efektu jo jo?

Jeśli chcesz schudnąć 5 kg, pewnie marzysz o tym, żeby efekty były jak najszybciej. Mogą Cię więc kusić radykalne metody, takie jak głodówka czy bardzo niskokaloryczna dieta, na przykład dieta kopenhaska albo dieta 1000 kcal. Istotnie, tak znaczące ograniczenie podaży kalorii przyniesie prawdopodobnie szybkie efekty w postaci spadku masy ciała, jednak nie jest to najlepszy pomysł. Dlaczego? Po pierwsze tracisz głównie wodę, a nie tkankę tłuszczową. Poza tym diety niskokaloryczne powodują spadek tempa przemiany materii, a to najlepsza droga do efektu jo jo. Wprawdzie wiec schudniesz szybko 5 kg, ale już miesiąc później będziesz ważyć o 7 kg więcej, czyli efekt będzie odwrotny do zamierzonego. Lepiej więc chudnąc woniej, za to z gwarancją ustabilizowania niższej masy ciała. Jak to zrobić?

Dieta, dzięki której schudniesz 5 kg

Skuteczna dieta odchudzająca to nie jest skomplikowany jadłospis do stosowania przez krótki czas. Oczywiście możesz w ramach odchudzania postawić na dietę pudełkową, czyli catering dietetyczny, ale najlepszym rozwiązaniem jest wdrożenie zdrowych nawyków żywieniowych i przejście na prawidłowo zbilansowany jadłospis już na stałe. Jak go stworzyć? Po pierwsze musisz określić swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Jeśli chcesz chudnąc powoli i bez efektu jo jo, na czas odchudzania odejmij od tej wartości 10 procent – to pomoże Ci wygenerować ujemny bilans energetyczny niezbędny do utraty masy ciała. Następnie posługując się piramidą żywienia, ustal plan posiłków. Co jeść? Bazę powinny stanowić warzywa – jedzenie większej ilości warzyw to najlepsza metoda, by mieć szczupłą sylwetkę, poprawić swój poziom odporności, a także zauważyć poprawę w wyglądzie skóry czy włosów. Pij zielone koktajle i jedz sałatki każdego dnia. Codziennie należy też sięgać po owoce, uważając jedynie na te najbardziej słodkie. W diecie nie może też zabraknąć produktów pełnoziarnistych: kasza jaglana i inne kasze czy owsianka na śniadanie są cennym źródłem składników odżywczych. A na lunch możesz sięgnąć na przykład po pełnoziarnisty makaron. Dodaj do tego chude białko i zdrowe tłuszcze i masz receptę na pyszną i zdrową dietę, dzięki której schudniesz 5 kg bez trudu i bez efektu jo jo. Warto też odstawić cukier, ma to bardzo pozytywny wpływ na zdrowie.

Ćwiczenia na odchudzanie

Nie ma mowy o odchudzaniu – a nawet w ogóle o zdrowym trybie życia – bez regularnej aktywności fizycznej. Jakie ćwiczenia stosować, by chudnąc? Najważniejsze by aktywność fizyczna była regularna, nie muszą to być forsowne treningi. Możesz wykonywać w domu ćwiczenia na cellulit, jeśli potrzebujesz ujędrnienia ciała albo ćwiczenia na płaski brzuch, jeśli na tym elemencie sylwetki najbardziej Ci zależy, a także łączyć treningi kardio i siłowe. Trening aerobowy pomaga spalić tkankę tłuszczowa, a ćwiczenia z obciążeniem rzeźbią mięsnie i nadają kształt sylwetce.

odchudzanie
fot. pixabay.com

Co jeszcze pomaga w odchudzaniu?

Jeśli chcesz schudnąć 5 kg i osiągnąć wymarzoną sylwetkę, możesz poza wyżej wymienionymi metodami sięgnąć po takie środki wspomagające, jak tabletki na odchudzanie lub koktajle odchudzające. Nie zastąpią one diety i ćwiczeń, ale przyspieszą efekty i ułatwią wdrożenie zdrowych nawyków. Warto też używać kremów i balsamów do ciała o działaniu ujędrniającym, bo podczas odchudzania skóra potrzebuje takiego wsparcia. Ważny jest też regularny peeling – na przykład domowy peeling antycellulitowy to świetny sposób na to, by przy okazji odchudzania pozbyć się też skórki pomarańczowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here