5 pomysłów na lunchbox do pracy lub szkoły

0
19
Lunchbox
fot. pexels.com

Kolejny dzień z jedzeniem kilkugodzinnych, niezbyt smacznych kanapek? Zaspokajanie głodu kolejną kawą i słodyczami? To kiepski pomysł. Jeśli chcesz się czuć dobrze mieć dużo energii i szczupła sylwetkę, zadbaj o zdrowe posiłki – także w ciągu dnia pracy. Jak to zrobić? Zabierz do pracy zdrowy lunchbox i zapomnij o niezdrowych przekąskach.

Lunch to posiłek, którego tradycyjnie nie było w polskiej kuchni. Choć sporo osób zżyma się na używanie tego obcobrzmiącego terminu, trzeba przyznać, że niełatwo go przetłumaczyć. Lunch nie jest bowiem obiadem – ani jeśli chodzi o porę spożycia (zwykle między 10 a 13), a nie jeśli chodzi o zawartość – jest znacznie lżejszy i mniej treściwy, nie zawsze jest, toteż posiłek na ciepło. Lunch można by więc porównać do polskiego drugiego śniadania, jednak jest bardziej sycący. Co istotne, jedzenie lunchu jest dobrym nawykiem – dzięki posiłkowi koło południa nie jesteśmy głodni, utrzymujemy optymalny poziom energii w ciągu dnia i nie mamy skłonności do objadania się wieczorem, co może w krótki czasie doprowadzić do nadwagi.

W wielu firmach lunch możemy zjeść w firmowej kantynie, jednak nie każda oferuje taką możliwość, a do tego bywa to dość kosztowne – nawet jeśli jednostkowo cena dania nie wydaje się duża, może tu zaistnieć tzw. efekt latte, gdy drobne wydatki sumują się w ciągu miesiąca w sumę istotna dla domowego budżetu. Dlatego warto przygotowywać sobie w domu lunchbox, który zabierzemy do pracy. Lunch na wynos może być posiłkiem do odgrzania lub do spożycia na zimno – zależy to od naszych preferencji i możliwości, jakie mamy w pracy – nie w każdej jest aneks kuchenny z kuchenką mikrofalową.

Pożywna sałatka na lunch

Lunch w formie sałatki jst bardzo popularny. To zdrowy, lekki i pełen witamin posiłek, który zjemy bez konieczności podgrzewania. Jaką sałatkę zabrać do pracy? Dobry pomysł to n przykład klasyczna sałatka grecka z pomidorami, ogórkami, serem feta i oliwkami. Warto też wypróbować sałatkę z kurczakiem i awokado – zawiera dużo białka i zdrowego tłuszczu i można się nią najeść na długo.

Lunchbox
fot. pexels.com

Tortilla: pomysł na szybki lunch

Meksykańskie placki z pszenicy to świetna baza do zrobienia zdrowego lunchu. Tortille podgrzewamy, by zrobiła się elastyczna, a następnie wypełniamy dowolna zawartością. Możemy na przykład posmarować tortille kremowym serkiem, dodać łososia i awokado. Pyszna jest też tortilla z kurczakiem i warzywami, lub sycąca, klasycznie meksykańska z wołowiną i pastą z fasoli oraz sosem guacamole z awokado.

Lunch na ciepło – ryż z kurczakiem

To banalnie prosty przepis na sycący lunch dla każdego, kto może podgrzać posiłek w pracy. Brązowy ryż dusimy z kurczakiem, doprawiamy, dodajemy warzywa lub na przykład tofu i gotowe. Można przygotować na dwa dni – to duża oszczędność czasu.

Kanapka: też dobry pomysł na lunch

Choć kanapka jedzona w pracy kojarzy się z lekko oklapniętą bułką z żółtym serem, nie musi to tak wyglądać. Kanapka to dobry pomysł na lunch, jeśli tylko jest odpowiednio przyrządzona i ma dużo smacznych dodatków. Przykład? Półbagietkę przekrajamy i smarujemy masłem. Kładziemy na to plasterki sałaty lodowej oraz poszarpane kawałki pieczonej wołowiny. Dodajemy plasterek oscypka lub sera koziego i do smaku mus żurawinowy. Zawijamy w folię i umieszczamy w pudełku, żeby się nie zgniotła w transporcie. Taka kanapka z wołowiną to pełnowartościowy posiłek.

Owsianka: nie tylko na śniadanie

Choć owsianka wydaje się typowym daniem śniadaniowym, jeśli lubimy w ciągu dnia przekąsić coś słodkiego i nie mamy ochoty na typowe dania obiadowe, sprawdzi się świetnie także jako lunch. Jak ją przygotować? Owsiankę zalewamy na noc mlekiem migdałowym, rano zagotowujemy z odrobiną ksylitolu i łyżką nasion chia, które są uważane za superfoods.. Po ugotowaniu dodajemy wiórki kokosowe i mrożone maliny, mieszamy i przekładamy do pudełka. Osobno zabieramy banana. W pracy możemy zawartość lunchboxu podgrzać w miseczce lub zjeść na zimno. Dodajemy pokrojonego w plasterki banana. To słodki, ale odżywczy posiłek, który zapewni energię na długo. Zamiast płatków owsianych możemy użyć kaszy jaglanej i zrobić jaglankę, taką samą jak na śniadanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here